От колко трафик има нужда моят уебсайт
В ерата, в която проверяваме всяко нещо в интернет преди да вземем каквито и да е решения, всеки гледа да изгради професионален и успешен имидж на компанията си в онлайн пространството. Това до голяма степен е свързано с броя на продажбите, а и привличането на нови клиенти, както и комуникацията с тях за в бъдеще. Ако сте собственик на бизнес и вече сте създали уебсайт на Вашата компания или пък сте на път да реализирате тази идея, най-вероятно се питате дали страницата Ви получава достатъчно трафик (в този контекст, трафикът се характеризира с броя посещения на един уебсайт за опредлен период от време). Разбира се, този въпрос води и към други – дали нивата на трафик са достатъчно високи, за да изкарвате приличен доход от AdSense, а и какъв би бил подходящият уеб хостинг план за дадения брой посещения на Вашата страница. Дори чисто и просто да ръководите личен блог, по всяка вероятност и Вие имате неясноти, засягащи тези теми. Каквато и да е ситуацията, тази статия би била от полза за Вас, тъй като в следващите редове ще се опитаме да отговорим на тези и още много сходни въпроси.
„От колко трафик се нуждае моят уебсайт?“ обикновено е основното запитване, което нашите клиенти отправят към нас по тази тема. Истината е, че трафикът, от който се нуждае Вашият уебсайт, най-основно зависи от Вашата компания и нейната насоченост. Например, ако сте малка фирма за сменяне на дограма, то не би било нормално да имате 200.000 посещения на месец. И обратното – ако сте собственик на особено мащабен онлайн магазин като Amazon или пък Еbay, то, разбира се, посещаемостта на Вашия уебсайт трябва да е голяма. Това, както можете да се досетите, зависи и от интереса на Вашите евентуални клиенти. Нека изясним казаното като използваме гореописания пример – тъй като Вашата фирма е тясно специализирана към смяната на дограма, то е съвсем естествено Вашата страница да има по-малко посещения от тази на един собственик на онлайн магазин, по простата причина, че в неговия случай интересите на клиентите се отнасят към различни продукти и услуги, т.е. в случая съществува по-широка целева клиентела. По-обширното предлагане предразполага и повече търсене.
Трябва да имате предвид и че не всеки вид трафик е правилен за Вашия уебсайт. Тоест, ако пуснете на страницата Ви новина относно начина на отглеждане на пилетата, използвани от веригите за бързо хранене, и тя събере 20 000 гледания, то това няма да бъде от особена полза за Вас, тъй като интересът на посетителите няма да е насочен към услугите, които предлагате, следователно това няма да Ви донесе доходи или постоянна клиентела. С други думи, трябва да се стремите да печелите посещения чрез статии и публикации, релевантни на Вашия бизнес. Това е единственият начин да привлечете подходящата публика. Добра идея е и да имате дистрибутор, който да намира и поддържа интереса на нови клиенти – така със сигурност ще имате приток на посетители, които имат афинитет към Вашия бизнес. Подобни хора биха заделили повече средства, за да отговорите прецизно на техните изисквания и в тази връзка можете да бъдете сигурни, че не особено многобройната, а именно подходящо избраната клиентела ще Ви осигури сериозни доходи.
Обикновено хората си задават и въпроса по колко посещения на ден им трябват, за да започнат да печелят от реклама. Повечето проучвания в интернет констатират, че са нужни около 250-300 различни (уникални) посещения, за да има смисъл от рекламирането. Подобни нива на трафика дават индикация, че публикувате достатъчно интересно съдържание на уебсайта си, за да се връщат Вашите клиенти всеки ден – с други думи, установили сте някакъв вид връзка и доверие с тях. Това ще покаже и на хората, които биха искали да поставят своята реклама на Вашата страница, че отношението Ви е сериозно и няма да направят грешка, избирайки именно Вас. Разбира се, горепосочената цифра е съвсем относителна, но при всички положения ще Ви е нужно известно време преди да можете да уверите някого, че за него би било печелившо да разположи своята реклама на Вашия уебсайт.
Когато говорим за трафик, няма как да не намесим и уеб хостинга. Добре е да знаете, че според това колко трафик получава Вашият уебсайт, за него би бил подходящ и различен уеб хостинг план, тъй като за обслужването на голям брой клиенти, трябва да Ви бъде предоставено и съответното количество ресурси. В този момент вероятно сте озадачени и пред самото понятие уеб хостинг. Това всъщност е услугата, която публикува Вашия уебсайт в интернет пространството и го прави достъпен за целия свят. Компаниите, предлагащи въпросната услуга, се наричат доставчици на уеб хостинг. Те разполагат с особено мощни компютри, наречени сървъри, с помощта на които поддържат уебсайтовете на своите клиенти. В общи линии хостинг доставчиците предлагат 4 основни вида планове според технологията, използвана по сървърите. Един от важните фактори при избора на уеб хостинг план са именно нивата на трафик на един уебсайт.
Споделеният уеб хостинг например, е подходящ за сайтове с ниски нива на посещаемост – блогове или персонални страници. При него количествата ресурси са по-малки, а и тези ресурси се разпределят между множество акаунти, разположени на един и същи сървър. Това често би довело до по-бавно зареждане на страниците или дори недостъпност на уебсайта Ви, тъй като акаунтите си взаимодействат заради споделените памет, процесорно време и т.н. Това означава, че ако в някакъв момент нивата на трафик при един от уебсайтовете се покачат много за кратко време, той ще използва по-голяма част от ресурсите и ще остави останалите акаунти на сървъра със съвсем малък дял, който да споделят. Подобно явление е недопустимо за бизнес уебсайт или онлайн магазин. Именно поради тази причина и цените на този вид хостинг са значително по-ниски от тези на другите услуги. Виртуалният сървър (Virtual Private Server – VPS) предлага повече възможности по отношение на трафика – избирайки този тип уеб хостинг, ще Ви бъде предоставен шансът да увеличите количеството на Вашите ресурси. Това значи, че при покачването на нивата на трафика, няма опасност страницата Ви да зарежда по-бавно или пък да стане недостъпна. Това е от особено значение за собствениците на бизнес, тъй като всяка минута, в която уебсайтът им е недостъпен, е вероятно да загубят клиенти и продажби. Поради тази причина виртуалният сървър е много добра идея за собственици на по-малки и средни бизнеси. Следващият вариант е наетият сървър. Той е подходящ за уебсайтове с наистина значителен брой посещения на месец поради факта, че в този случай Вие ще разполагате със собствен сървър. Това пък от своя стана значи, че няма да имате каквито и да е ограничения при увеличаването на ресурсите, които Ви се предоставят, което не може да бъде гарантирано при виртуалния сървър. Тази опция е смислено решение най-вече за големи онлайн магазини, чиито нива на месечен трафик са наистина внушителни. Четвъртият вид уеб хостинг е облачният хостинг. Той също е препоръчителен за сайтове с множество посещения на ден. Интересно е, че дори огромният магазин Amazon е устроен на облачен принцип. В такъв случай страницата Ви ще се намира на мрежа от сървъри, което гарантира нейната константна достъпност, тъй като при неизправност у единия сървър уебсайтът ще продължи да функционира благодарение на останалите. При този хостинг вариант е възможно както увеличаването, така и намаляването на количеството използвани ресурси. Това обикновено е изключително изгодно поради факта, че потребителят заплаща именно това, което използва. Освен това е и практично решение за бизнес уебсайтове, чийто трафик се покачва през някакъв определен момент от годината. Например, ако продавате материали за ученици, ще очаквате особено голям брой посещения на Вашата страница през седмиците около началото на учебната година. Това е и моментът, в който ще се наложи да се снабдявате с повече ресурси, за да могат прииждащите Ви клиенти да бъдат обслужени максимално бързо. Разбира се, след края на този период, когато нивата на трафик на сайта Ви се понижат, ще можете да намалите и количеството на предоставяните Ви ресурси. Все пак, имайте предвид, че наетият и облачният уеб хостинг са варианти за бизнеси със сериозен доход, така че внимателно обмислете бюджета си преди да правите каквото и да е решение в тази насока. Въпреки това, при тези варианти ще Ви бъде гарантирана постоянната достъпност на сайта, тъй като при по-евтините хостинг планове е възможно сървърът да бъде претоварен от много заявки за файлове, породени от по-високи нива на трафик. Съществува дори кибератака, която цели именно изтощаването на сървъра чрез заливането му със заявки, наречена атака за отказ на услуга (Denial of Service attack). При тази ситуация облачният хостинг е изключително удобен, тъй като заявките се разпределят между мрежата от сървъри и няма как да бъде нанесена особена щета. Разбира се, подобни атаки обикновено се отправят към особено популярни уебсайтове с целта да се спре достъпът на масата потребители до тях. Когато решите да избирате уеб хостинг план, а заедно с това и компания, на която да се доверите, трябва да имате предвид, че броят на уеб хостинг доставчиците се покачва всеки ден, тъй като на практика всеки е способен да стартира собствен хостинг бизнес. Ако искате да заложите на изпитано качество и евтини хостинг планове, можете да разгледате нашите предложения, включващи различни допълнителни услуги, на сайта на ns1.
И все пак, трябва да имате предвид, че нивата на трафик на Вашия уебсайт не са толкова важни, колкото неговото развитие. Увеличаването на посещенията на уебсайта Ви по всяка вероятност ще означава и процъфтяване на бизнеса. Ако вече сте взели някакво решение относно уеб хостинга, най-вероятно също така умувате по въпроса как да увеличите трафика на Вашата страница. Както можете да се досетите, най-очевидният отговор е: чрез реклама. Дори да Вие се струва абсурдно, факт е, че много от собствениците на каквито и да е уебсайтове не отделят достатъчно голямо внимание върху промотирането на своя бизнес в интернет пространството. Инвестирането в SEO и доброто място на Вашия уебсайт в търсачките са от ключово значение за привличането на нови клиенти. Разбира се, трябва да направите проучване и да разберете какво търсят хората, за да създадете стабилна база от ключови думи. Не оставяйте на заден план и рекламата в социалните мрежи, които се превърнаха в неизменна част от нашето ежедневие. Добре е и да отделяте повече време на заглавията на статиите, тъй като те са най-добрата възможност да привлечете вниманието на потребителите. Друга възможност за разпространение е чрез коментари в блогове и форуми. Това не означава неадекватно и агресивно да промотирате Вашата страница, а да публикувате смислени коментари по зададената тема като предварително сте поставили линк към уебсайта Ви в своя подпис, например. А това е най-добре да се случва във форуми с теми, релевантни на Вашия бизнес, тъй като иначе шансът да пожънете успех е значително по-малък. Статистиките показват, че добавянето на повече клипове и изображения към съдържанието на страницата Ви не само задържа вниманието на досегашните Ви клиенти, но привлича и нови поради простата причина, че визуалните „ефекти“ са много по-атрактивни за потребителите.
За да обобщим накратко, ще напомним, че нужният трафик за Вашия сайт зависи основно от насочеността на бизнеса Ви – ако той се занимава с по-тесен спектър от услуги, естествено е и интересът към него да е по-малък. И обратното – ако компанията Ви предлага по-голям спектър от обекти на интерес, то посещенията на месец също би трябвало да са повече. Разбира се, би било страхотно да получавате по 20.000 посещения на ден, но това изобщо не е лесна работа, а плод на особено усилена разгласа. Важно е да обновявате съдържанието на Вашия сайт редовно, но и, разбира се, то да бъде пряко свързано с дейността Ви. В противен случай няма да попаднете на правилната група клиенти. В зависимост от нивата на Вашия трафик, можете да изберете и различен уеб хостинг план – споделен, виртуален, нает или пък облачен хостинг. На нашия уебсайт ще откриете голям брой предложения с множество допълнителни услуги към основната поддръжка на Вашата страница. Все пак, имайте предвид, че не само броят на посещенията Ви е важен, а и тяхното експоненциално развитие. Постарайте се да изберете хостинг план, който ще даде възможност да увеличавате своята клиентела и да я обслужвате максимално ефикасно. Едва ли някой би се завърнал в уебсайт, който е бил недостъпен при първото му посещение или пък при който страниците са зареждали особено бавно. Ако не сте сигурни какъв точно е подходящият хостинг план за Вас, можете да се посъветвате с наш оператор чрез чат на уебсайта на ns1.