Съществуват много различни обстоятелства, при които даден потребител би сменил хостинг доставчика си. Голямо увеличение на цените, незадоволително качество на услугата, дори придобиване/закриване на компанията – факторите, които да ни наложат промяна често са непреодолими.
Добрите новини са, че новият ви хост най-вероятно може да помогне с миграцията на уебсайта. Няма нищо по-удобно от това да се доверите на експерти да се погрижат за всичките ви файлове, бази данни, имейли. Но след като сайт информацията ни вече е на новия акаунт, има една последна стъпка, за да може всичко да работи както преди.
В днешния материал ще се фокусираме над процеса по насочване на външен домейн към хостинг акаунт с NS1 и какви са различните начини да се справим с тази задача.
Защо трябва да насоча домейна към хостинг акаунта си?
По подразбиране, всеки уебсайт е асоцииран със сървърно IP, но не можем да очакваме от нашите потребители, че всеки път ще го отварят чрез дълга и случайна комбинация от цифри. Регистрирайки наш собствен домейн, ние де факто „кръщаваме“ сайта си, за да можем да осигурим лесен достъп до него (например yourwebsite.com).
Но какво става с домейна след като преместим уебсайта си при друга хостинг компания?
Тъй като името на сайта все още се асоциира със същото сървърно IP, то ще продължи да показва съдържанието на стария хостинг акаунт, докато не му бъдат зададени нови параметри. Това може да стане по два начина – чрез промяна на нейм сървърите (nameservers) или на IP адресите, към които да сочи.
Насочване на домейна с нейм сървъри
За да можем да насочим нашия домейн към новия ни хостинг акаунт, първо трябва да знаем неговите нейм сървъри.
Когато станете клиент на NS1, веднага след създаването на акаунта получава welcome email. В този имейл ще получите най-важната информация, която ви е нужна, за да започнете работа – линкове към контролния панел, важни юзър детайли, както и сървърните атрибути. Именно последното съдържа и неймсървърите на вашия хостинг акаунт.
Обикновено това са 2 до 4 записа, които изглеждат по следния начин:
Nameserver 1: ns1.gotobg.net
Nameserver 2: ns2.gotobg.net
Nameserver 3: ns3.gotobg.net
Nameserver 4: ns4.gotobg.net
Алтернативно, винаги може да проверите тази информация и от своя клиентски акаунт с NS1. Само отидете на Профил -> Известия и ще намерите всички системни имейли от нашата компания. Така че дори да изтриете нещо важно погрешка – ние винаги пазим по едно копие за вас.
Въоръжени с тази информация, може да отидете при компанията, която хоства вашия домейн. Трябва само да намерите къде в акаунта там може да смените своите нейм сървъри, да изтриете досегашните и да ги замените с тези от NS1. Техническата поддръжка в старият ви хост трябва също да може да помогне с операцията при нужда.
Насочване на домейна с IP адрес
IP адресът на вашия хостинг сървър има същата функционалност като нейм сървърите – показва локацията на машината, на която се намира вашия акаунт.
За да използвате този метод на насочване на домейна, трябва единствено да влезете в контролния си панел с NS1 (независимо дали сте на сървър с SPanel или cPanel). От дясната страна на екрана ще видите каре General Information и опцията под него Shared IP address.
Сега остава да сложите този IP адрес на мястото където е DNS зоната на вашия домейн. В случай, че това е старият ви хостинг доставчик – те могат да асистират в процедурата по замяна в зависимост от контролния панел, който ползват. Ако DNS зоната ви е при NS1, може да промените IP адреса за домейна през Domains -> Zone Editor.
ВАЖНО: Имайте предвид, че който и начин да изберете, за да насочите вашия домейн към новия си хостинг акаунт, трябва да изчакате известно време (propagation time), за да може промените да бъдат обновени глобално. Обикновено това се случва в рамките на 1-2 часа, но понякога може да отнеме до 24 часа.
Ако имате още въпроси за вашия домейн и хостинг – свържете се с операторите на NS1 и с радост ще помогнем!